Samfund og dannelse

Definer digital dannelse i EUD 

Den digitale dannelse dækker over eleverne adfærd samt evnen til at sorterer i mængden medier og informationer, samt evnen til at tænke i sammenhæng over hvilken værdi der er i det for samfundet.
Eleverne skal kunne anvende og begå sig på forskellige digitale platforme og medier, samt kunne forholde sig kritisk overfor hvornår et digitalt medie tilfører værdi til læringsituationen og hvornår det bliver en forstyrelse.

Beskriv udfordringer med at skabe betingelser for digital dannelse i EUD-undervisningen  

Udfordringen med at skabe gode betingelser er at eleverne har meget forskellige forudsætninger, så det kan blive en stor tidssluger at løfte eleverne til samme niveau, så det elevernes faglige niveau ikke bliver påvirket af deres digitale færdigheder og de mister motivationen.
I forholde til involvering af digitale medier kan tidsaspektet også være en afgørende faktor da jeg på hovedeforløbet kun har eleverne en uge af gangen og hele tiden skal prioritere i forhold til det opnåelse af målpinde og fagligt indhold.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

1. vejledning