Undervisningsforløb om Thinglink
Vi vil lave et undervisningsforløb hvor eleverne skal lære at bruge Thinglink til at formidle noget viden om et emne til nogen andre. Vi har valgt at prøve at lave forløbet ud fra en socialkonstruktivistisk tilgang til læring.
Vi tager udgangspunkt i at eleverne er vant til at arbejde med Padlet, da det er det medie vi har valgt at de skal præsentere deres Thinglink igennem.
Vi tager udgangspunkt i at eleverne er vant til at arbejde med Padlet, da det er det medie vi har valgt at de skal præsentere deres Thinglink igennem.
Lærervejledning til undervisningsforløb:
- Lav en kort introduktion til Thinglink - hvad er det? og hvad kan det?
- Vis et eksempel på et Thinglink til eleverne og vis derigennem hvordan det kan være et godt værktøj til at formidle viden.
- Bed nu eleverne om at på Thinglink.com og oprette en profil for at sikre at de alle kan komme på og vis dem overordnet hvor de forskellige funktioner er.
- Forklar eleverne hvad deres opgave nu går ud på, hvilke forventninger du har til dem og i hvilket omfang du vil være til rådighed undervejs. Husk at spøg om de har nogen spørgsmål inden de går i gang.
- Inddel herefter eleverne i nogle grupper og giv hver gruppe et emne de skal formidle igennem en Thinglink, det skal kunne bruges af andre elever som opslagsværk.
- Eleverne får nu en lektion til at undersøge hvilke informationer de vil have med om emnet i deres Thinglink, hvordan de bedst formidler den viden til de andre samt hvilket billede de vil bruge som udgangspunkt. De producere Thinglinket og ligger det op i Padlet.
- Læren forsøger at udfordre eleverne undervejs i forhold til kvalitet/mængde af indhold.
- Derefter præsentere 2 grupper deres Thinglink for hinanden og giver hinanden feedback.
- Ud fra den feedback går grupperne tilbage og laver nødvendige ændringer.
- Til sidst fremlægger alle grupper deres emne og Thinglink for klassen, der nu har mulighed til at stille spørgsmål til emnet.
Kommentarer
Send en kommentar